Categorii întrebări frecvente
Pentru anul 2025, cetățenii cu loc de parcare, care au taxele la zi plătite, contractele cu loc de parcare se vor prelungi automat cu încă un an fiscal, după efectuarea taxei anuale. Se va impune taxa în sistemele DGITL, vor primi notificare de plată pe email, vor efectua plata și, după procesarea plății, vor primi documentele care le confirmă prelungirea cu un nou an fiscal. Nu este nevoie de depunerea altor documente. Periodic, Administrația Dezvoltare Urbană Sector 5, va efectua verificări online la serverele DGTIL, RAR și BAAR pentru a verifică valabilitatea documentelor de identitate, inspecției tehnice periodice și asigurarea RCA. Adresăm rugămintea să fie permanent actualizate pentru a respectă regulamentul 76/28.05.2025, care prevede expres rezilierea contractului dacă una din aceste condiții nu este îndeplinită.
Utilizatorii parcajelor mai au și următoarele obligaţii: a) să ocupe locul de parcare indicat în contract; b) să achite anual taxele, impozitele, amenzile și alte obligații fiscale scadente aflate în evidențele fiscale ale D.G.I.T.L. Sector 5; c) să respecte semnalizarea rutieră verticală şi orizontală a parcajelor; d) să nu ridice niciun fel de construcţie ori să monteze dispozitive de blocare a accesului la locul de parcare utilizat, să nu transmită sau să cedeze unor terţe persoane locul de parcare, în afara prevederilor prezentei Metodologii, în caz contrar fiind răspunzător civil sau penal, iar contractul de utilizare a locului de parcare de reședință se va rezilia de drept; e) să păstreze curăţenia în parcaje, inclusiv deszăpezirea pe timp de iarnă; f) să nu execute lucrări de reparaţii sau întreţineri auto pe locul de parcare, inclusiv spălarea/curățarea acestora; g) să elibereze necondiţionat locul de parcare în situaţia efectuării unor lucrări edilitare care necesită ocuparea spaţiului de parcare sau dacă locului i s-a atribuit o altă destinaţie ori dacă a avut loc o reconfigurare a unui parcaj prin care s-a redus numărul de locuri de parcare sau în cazul în care instanța de judecată a obligat administratorul să pună în posesie un alt utilizator, în caz contrar, contractul de utilizare se va rezilia de drept; În cazul în care utilizatorul are obligația de a elibera necondiționat locul de parcare în situaţia efectuării unor lucrări edilitare care necesită ocuparea spaţiului de parcare, utilizatorul poate solicita, prin intermediul platformei online a Administratiei Dezvoltare Urbana Sector 5, restituirea părții din taxa de parcare aferentă timpului în care nu a putut utiliza locul de parcare. h) să transmită electronic, prin intermediul platformei on-line, în termen de 30 (treizeci) de zile lucrătoare, orice modificare survenită privind schimbarea numelui, schimbareadomiciliului/reşedinţei/sediului/punctului de lucru, schimbarea numărului de înmatriculare ori vânzarea apartamentului/clădirii/sediului social/punctului de lucru sau a autoturismului, motocicletei sau mopedului, în caz contrar, contractul de utilizare încetează de drept; i) renunţarea la locul de parcare se face în baza unei solicitări transmise electronic prin intermediul platformei on-line, la care se anexează copie C.I./B.I.; j) în cazul decesului utilizatorului, moștenitorul va proceda conform prevederilor Art. 17; k) să afişeze cardul de parcare de reședință la loc vizibil, în colțul din dreapta jos al parbizului; l) să nu întreprindă nicio acţiune cu scopul de a obţine venituri de la alţi utilizatori ca urmare a folosirii locului de parcare alocat; m) să prezinte necondiţionat persoanelor împuternicite să efectueze controlul asupra parcajelor toate documentele referitoare la acestea; n) să suporte contravaloarea daunelor cauzate dotărilor şi instalaţiilor parcajului, ca urmare a unor manevre greşite sau a nerespectării semnalizării rutiere sau a normelor de utilizare a parcajului, inclusiv pentru blocatorul dat în custodie și să procedeze în conformitate cu prev. art.20 alin. (4), dacă este cazul; o) să utilizeze locul de parcare doar pentru un autovehicul funcțional; p) să aibă inspecția tehnică periodică valabilă (ITP), asigurarea obligatorie de Răspundere Civilă Auto (RCA) valabilă și viza de reședință valabilă, dacă este cazul, pe întreaga perioadă de derulare a contractului de utilizare a locului de parcare de reședință ;
Cardul de parcare de reședință vine însoțit de un buzunar de plastic transparent, autoadeziv ce trebuie expus (lipit) la loc vizibil în colțul din dreapta sus al parbizului autovehiculului, pentru identificare, în caz de control. De asemenea, prin scanarea codului de bare al cardului de parcare la stațiile de plată Self Pay, se poate achita taxa de utilizare a parcajului de reședință.
În cazul în care titularul locului de parcare înstrăinează autoturismul în temeiul căruia a obținut locul de parcare, contractul va înceta de drept, dacă nu și-a cumpărat un alt autoturism în termen de 90 de zile și nu a depus, în același termen de 90 de zile o solicitare de modificare a datelor autoturismului în acest sens.
Schimbarea locurilor de parcare între doi utilizatori se poate realiza prin transmiterea on-line pe site-ul Administratiei Dezvoltare Urbana Sector 5, la adresa parcarisector5.ro , Registratura Online, secțiunea „Solicitare schimbare loc intre titulari” privind parcarea de reședință a următoarelor documente: a) cerere completată și semnată olograf de ambii titulari care să conțină datele de identificare ale acestora, inclusiv numărul contractelor de utilizare, adresele de e-mail, menționarea locurilor de parcare pe care le dețin și a simbolurilor parcajelor în care se regăsesc respectivele locuri; b) declarația ambilor utilizatori prin care își asumă răspunderea privind realitatea, exactitatea și legalitatea documentelor/datelor/ transmise. c) cărțile de identitate ale ambilor utilizatori care doresc efectuarea schimbului locurilor de parcare de reședință; d) documentele ambelor autoturisme, motociclete sau mopede, după caz : certificatele de înmatriculare (din care să reiasă datele de identificare ale autoturismelor, motocicletelor sau mopedelor, după caz și ale proprietarilor acestora), perioada de valabilitate a I.T.P și R.C.A. valabil; Cedarea unui contract de utilizare a unui loc de parcare de reședință nu se poate face către terțe persoane care nu au loc de parcare.
NU
În cazul decesului utilizatorului, pentru a prelua locul de parcare, moștenitorul va transmite electronic prin intermediul platformei on-line, certificatul de deces și documentul din care rezultă că are domiciliul la adresa defunctului, în termen de 90 (nouazeci) de zile de la data decesului. Netransmiterea documentelor în termenul prevăzut conduce la încetarea de drept a contractului.
În cazul în care parcajul este prevăzut cu sistem de acces automatizat, se va elibera și o cartelă magnetică pentru acces, pentru care se percepe o taxă de operare și mentenanță în valoare de 50 lei/an, achitată integral și în aceleași condiții cu taxa de utilizare a parcajului de reședință.
Este interzisă orice operațiune și/sau intervenție asupra locurilor de parcare de reședință, în regie proprie. Pentru marcarea/remarcarea locului de parcare de reședință se poate face o cerere specială, accesând Registratura online.
Persoanele fizice sau persoanele juridice/P.F.A./I.I./I.F. care au pierdut dreptul de utilizare a locurilor de parcare în urma emiterii autorizărilor pentru începerea executării unor lucrări publice în zonă sau în cazul în care locului i s-a atribuit o altă destinaţie ori a avut loc o reconfigurare a parcajului prin care s-a redus numărul de locuri de parcare sau în cazul în care instanța de judecată a obligat administratorul să pună în posesie un alt utilizator, pot fi realocate în zonă, inclusiv în alte parcaje (pe o rază de 200 metri liniari față de domiciliul/reședința/sediul social/punctul de lucru al titularului de contract), cu prioritate, de către Administratia Dezvoltare Urbana Sector 5, în limita locurilor disponibile.

Întrebări Frecvente & Răspunsuri
